Automobilių gaisrai – teisinė ir finansinė pusė
Atnaujinta: 2020-03-09
  • MP3
  • Acme_MP3

Apie automobilių gaisrų priežastis ir gesinimų būdus jau rašėme, tačiau vėl prie šios temos privertė sugrįžti autoreviu.lt skaitytojo atsiųstas laiškas:

„Neseniai „Topo centre" nusipirkau „automobilinį MP3 leistuvą/FM bangų moduliatorių ESM191C". Kaina prietaiso nedidelė - 49 Lt, funkcijų jis atlieka daug:

„ACME automobilinis MP3 leistuvas/FM bangų moduliatorius su nuotolinio valdymo pulteliu, transliuoja muziką pasirinktomis FM bangomis, galimybė leisti muziką tiesiogiai iš USB atmintinės, iš MP3, kompaktinių diskų, DVD leistuvo ir kompiuterio naudojant „Line-in" laidą", papildomai įdiegti nieko nereikia. Atrodytų, patogus ir paprastas prietaisais. Garantija - vieneri metai. Deja, neprabėgus nė savaitei kelionėje iš veikiančio prietaiso pradėjo rūkti dūmai, vėliau priekiniame panelyje plykstelėjo liepsna. Automobilyje tuo metu dar buvo žmona su kūdikiu.

Gaisras nebuvo didelis, užgesinau jį savo jėgomis, tačiau automobiliui buvo padaryta didelė žala. Automobilis draustas tik privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu. Kadangi skubiai reikėjo automobilio, nuvariau jį į artimiausią servisą, kur man jį sutvarkė. Tik paskui pagalvojau, kad gaisro sukeltus nuostolius tokiu atveju man turėjo atlyginti. Norėjau pasiteirauti, kur ir į ką turėjau kreiptis, kad man būtų buvę atlyginti nuostoliai?"

Deja, skaitytojas nepridėjo nei prietaiso įsigijimo čekio kopijos, nei automobilio salono nuotraukų, nei automobilį apžiūrėjusių ekspertų išvadų (jei tai buvo atlikta), tad situaciją, turėdami tik sudegusio manipuliatoriaus nuotraukas, galime nagrinėti bendrąja prasme.

Norėdami problemą išnagrinėti kuo išsamiau, pakomentuoti šią situaciją ir aptarti manipuliatorių kokybės bei pardavėjo ir gamintojo atsakomybės klausimus paprašėme laiškais „Topo Centro" ir „Acme" specialistų. Deja, jokio atsakymo iš šių dviejų bendrovių nesulaukėme, tad savo skaitytojams pristatome komentarus, gautus iš advokato, draudimo bendrovės ir 10 metų automobilių elektros instaliacijas taisančio meistro Gedimino.

If" draudimo atstovų komentaras pagal turimus duomenis buvo trumpas: „Apskritai, tai būtų draudžiamasis įvykis, ir mes (draudimo bendrovė) turėtume mokėti, tačiau visiškai aiškiai atsakyti būtų galima tik įsigilinus į įvykio aplinkybes (jeigu drausta „If" draudime). Jeigu drausta kitur, reikia žiūrėti į tos draudimo bendrovės taisykles. Kita vertus, nukentėjęs asmuo galėjo kreiptis į gaminio pardavėjus (gamintojus), kad jie atlygintu žalą, nes žalos greičiausia buvo padaryta dėl nekokybiško gaminio."

Su automobilio savininku bendravęs automobilių elektros specialistas Gediminas situaciją pakomentavo taip:

„Apie įvykį galiu pasakyti tik tiek, kad MP3 grotuvas yra visų nelaimių priežastis.

Tiesa, žinant jo kainą, labai stebėtis nereiktų. Kinijoje gaminamos įvairios  prekės, įvardijamos „vieno dolerio vertės serija". Galimas daiktas, kad šis prietaisas yra būtent toks.

Skaitytojo automobilyje pigus grotuvas, pagamintas taupant medžiagas, neatlaikė ilgos eksploatacijos ir perkaito, tad užsidegė. Tokie prietaisai vartoja itin mažai energijos, todėl net įvykus trumpajam jungimui grotuvo schemoje, apkrova automobilio grandinėje padidėjo taip nežymiai, kad cigarečių degiklio saugiklis (30 A) išlaikė tokią srovę, o nuo karščio užsiliepsnojo automobilio elektros instaliacijos laidai. Deja, bet šioje situacijoje patarti galiu tik viena - nepirkti neaiškaus gamintojo ir neprotingai mažai kainuojančių elektroninių prietaisų.

Autoreviu.lt konsultavęs advokatas Vaidotas Sviderskis šią situaciją buvo linkęs traktuoti kiek kitaip. Neturėdamas ekspertų išvadų (jeigu po gaisro automobilis buvo apžiūrėtas), jis atsiribojo nuo kategoriškų teiginių, tačiau išsakė kelis galimus laiške minimos problemos sprendimo variantus.

Tarkim, „MP3" moduliatorius tikrai buvo nekokybiškas, tad dėl jo ir kilo gaisras. Tokiu atveju skaitytojui reikėjo pareikšti pretenzijas minėto įrenginio pardavėjui, o pastarasis turėjo ne tik atlyginti pirkėjui daikto vertę, bet ir kompensuoti nuostolius, susijusius su automobilio remontu.

Kita vertus, neturint aiškių įrodymų, negalima atmesti galimybės, kad gaisras kilo ne dėl „MP3" grotuvo, o dėl techniškai netvarkingo automobilio. Šiuo atveju visas neigiamas pasekmes dėl gaisro privalėtų prisiimti pats skaitytojas.

Advokatas savo praktikoje yra susidūręs su tokiais atvejais, kai nesertifikuotas medžiagas ar garažų servisuose automobilius „tobulinantys" vairuotojai vėliau susiduria su įvairiomis problemomis. Tarkim, automobilio savininkas galėjo automobilyje sumontuoti papildomą, ne gamyklinį, apšvietimą, kuris nebuvo apskaičiuotas konkrečiai elektros instaliacijai ir viskas pasibaigė trumpu jungimu ir gaisru.

Gaisras galėjo kilti, jei automobilio laidai buvo techniškai netvarkingi arba, tarkim, panaudoti netinkami saugikliai, atlaikantys stipresnę įtampą.

Autoreviu.lt skaitytojams V. Sviderskis primena: kadangi tikrąją gaisro priežastį tiksliausiai gali nustatyti ekspertai, tad, norint žinoti, ar galima reikalauti kompensacijos, po gaisro būtina automobilį ir prietaisą nufotografuoti, leisti automobilį apžiūrėti ekspertams ir gauti jų išvadas. Taip pat reiktų turėti prietaiso įsigijimą patvirtinantį dokumentą - kasos čekį ar sąskaitą faktūrą ir garantinį taloną. Tik turint visą reikiamą informaciją nereikės spėlioti dėl tikrosios gaisro priežasties ir bus aišku, į ką reiks kreiptis su prašymu atlyginti nuostolius.

 

V. Misevičius

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: