Hidraulinė automobilinė įranga
Atnaujinta: 2020-03-09
  • pirma
  • kabina
  • darom
  • procesas
  • pagainta
  • gaminys
  • iranga

Norite pirkti krovininį automobilį, tačiau nežinote, kokius krovinius teks gabenti? O gal jau turite tokį automobilį, tačiau neužtenka pajėgumo? Galimos dvi išeitys - pirkti antrą automobilį arba sumontuoti naują hidraulinę įranga. Kokia ji yra ir kaip montuojama, autoreviu.lt skaitytojams pasakoja UAB „Autojarus" pardavimų vadovas Vytautas Vyzas.

Nauja ar papildoma hidraulinė įranga gali būti montuojama tiek komerciniame automobilyje, tiek sunkvežimyje. Skirsis tik jos svoris ir galia.


Ant automobilių važiuoklių gali būti montuojama įvairi hidraulinė įranga - kranai, žmonių keltuvai, betono transportavimo technika, atliekų tvarkymo ar konteinerių transportavimo technika, savivarčiai kėbulai. Technika pasirenkama pagal kliento poreikius, parenkamas atitinkamas automobilis ir įrenginys, kuris bus montuojamas. Labai svarbu aptariant projektą nenutylėti savo poreikių, kad ir kokie jie nesvarbūs atrodytų. Nutylėjimas gali būti lemtinga klaida, negalėsite atlikti darbų, kuriuos vartotojui būtina padaryti, arba reikės kur kas didesnių išlaidų koreguojant projektą.

Ant komercinių automobilių važiuoklių (iki 3500 kg bendrosios masės) galima sumontuoti iki 22 m darbino aukščio bokštelius žmonėms kelti, apie 1000-2000kg keliamosios galios kranus įvairiems kroviniams įsikelti, pvz.: statybinėms medžiagoms, įrenginiams, taip pat bortinius ir savivarčius kėbulus, konteinerių užtraukimo įrenginius (angl. Hooklift), atliekų surinkimo techniką.

Konteinerių transportavimui ar atliekų rinkimui tokie automobiliai pasirenkami, jeigu reikalingi važiuojant siauromis gatvelėmis ar kiemais. Priešingu atveju klientai renkasi didelius automobilius, kad galėtų transportuoti kuo didesnį krovinį. Užsienyje labai dažnai dirbama mažais automobiliais miestų centruose, o konteineriais ar šiukšliavežėmis surinktas krovinys perkraunamas į sunkiasvorį didesnio tūrio automobilį. Vėliau krovinys transportuojamas tolimesniais atstumais. Taip sutaupoma kuro, laiko, pasiekiama kur kas geresnių rezultatų.

Didesniame automobilyje galima sumontuoti galingesnę techniką: iki 30000kg keliamosios galios kranus, iki 75m aukščio bokštelius žmonėms kelti, betono siurblius su iki 53m siekio strėle ir kitus įrenginius. Ne visuomet dideliam automobiliui reikia galingiausios technikos - ji turi atitikti kliento poreikius, nes galingesnis kranas, aukštesnis bokštelis ar talpesnė šiukšliavežė ne tik kainuos brangiau, bet ir svers gerokai daugiau.


Pagal kliento darbų specifiką, sunkvežimis gali būti pritaikytas atlikti kelis visiškai skirtingus darbus. Tarkim, statybinius darbus atliekanti įmonė negali išsiversti be automobilio statybinėms medžiagoms atsivežti. Reikia sumontuoti kėbulą, į kurį pasikrautų krovinius, ir kraną kroviniams pasikrauti. Statybinei organizacijai dažnai reikia atsivežti birių krovinių, todėl jie pasirenka ne paprastą bortinį, o savivartį kėbulą. Tokiu atveju kranas dažniausia montuojamas tarp kabinos ir kėbulo, daromas tripusio vertimo savivartis. Pasirodo, įmonei kartais tenka nuomotis bokštelį, kuriuo tenka kelti žmogų atlikti tam tikrus darbus pastatų išorėje. Tuomet kranas komplektuojamas kartu su specialiu lopšiu žmonėms kelti ir nuotoliniu valdymu, kad operatorius galėtų valdyti kraną pats būdamas aukštumoje. Tai tik vienas pavyzdžių, kaip vieną automobilį paversti daugiafunkciu ir siekti geresnių įmonės rezultatų. Tam pačiam kranui gali būti pritaikytas ir grąžtas žemei gręžti, griebtuvas biriems kroviniams pasikrauti, padėklų keltuvas ir kt. speciali įranga. Kiti įrenginiai gali būti montuojami sezoniniams darbams atlikti. Jei įmonei reiktų skirtingų automobilių, bet jie nebūtų išnaudojami visą laiką, pvz.: betono maišyklė, savivartis automobilis ir konteinerių užtraukimo sistema, tuomet galima sumontuoti tokią sistemą, kad bet kuriuo metu būtų galima greitai pasikeisti antstatą ir dirbti su ta technika, kurios reikia konkrečiu momentu. Taigi, baigus dirbti betono maišykle, tereiktų grįžti į kiemą, nuleisti laikančiąsias kojas, hidraulika atjungtų maišyklės antstatą, ir automobilis važiuotų užsidėti kito. Taip per kelias minutes automobilis gali keisti savo funkcijas, o išlaidos - trims antstatams, bet tik vienam sunkvežimiui.

Tiek komplektuojant daugiafunkcį automobilį, tiek montuojant vieną įrenginį reikia laiko. Neužtenka nupirkti ir prisukti įrenginį. Dažniausia visi darbai prasideda nuo techninių skaičiavimų ir sudaromo projekto. Techniniai skaičiavimai reikalingi ne tik parenkant komponentus, kad būtų užtikrintas efektyvus įrenginio darbas, o automobilis būtų stabilus ir saugus naudoti. Atliekama visų sumontuotų kranų ar automobilinių bokštelių patikra su perkrovomis, siekiant įsitikinti, kad įrenginys veiks saugiai. Mūsų įmonės siūlomi FASSI kranai komplektuojami su elektronine valdymo sistema, kuri užtikrina ne tik dinaminių kėlimo momentų valdymą ir kontrolę, bet ir leidžia sureguliuoti krano keliamąją galią pagal konkretų automobilį, siekiant užtikrinti saugumą.

Šiuo metu daugumą šalių paveikusi ekonominė krizė turi įtakos naujų įrenginių ir automobilių gamybos terminams, todėl didesnių projektų įgyvendinimas sutrumpėjo iki maždaug 4-6 mėnesių (buvo 8-12). Be abejo, kiekvieno projekto terminas turi būti skaičiuojamas atskirai, nes labai priklauso nuo kliento poreikių ir pasirinktų techninių sprendimų. Taip pat kiekvienam klientui labai svarbu projekto įgyvendinimo terminas ir kaštai. Jie labai skirtingi, nes priklauso nuo automobilio sąrankos, montuotinos įrangos, pasirinktų priedų. Automobilio bokštelio kaina kartu su automobiliu gali prasidėti apytiksliai nuo 40000 eurų. Kranų kainos labai skirtingos ir priklauso nuo strėlės ilgio, keliamosios galios, tačiau prasideda nuo 3500 eurų už nedidelį apie 1000 kg keliamosios galios kraną (iki ~140000 eurų už 30000 kg keliamosios galios kraną).

Klientas prieš pasirinkdamas sunkvežimį turi būti apsisprendęs, kokią įrangą montuos. Nuo to priklauso ir sunkvežimio modelis, sąranka, ratų bazė. Nauja technika (pvz.: kranai, betono siurbliai, automobiliniai bokšteliai) gali valdyti automobilio variklį - užkurti, užgesinti, padidinti apsukas, todėl automobilyje turi būti specialus modulis, kad būtų galima aktyvuoti šias funkcijas. Norint montuoti hidraulinę įrangą, automobilyje turi būti papildoma išvestis hidrauliniam siurbliui, vadinamoji galios nuėmimo dėžutė (ang. PTO - Power Take-Off). Net ir ant to pačio automobilio važiuoklės gali būti sumontuota skirtingos galios nuėmimo dėžutė, priklausomai nuo reikalingų charakteristikų, o automobilio kaina dėl to gali pakisti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų.

Dėl ko verta rinktis naują įrangą?

Yra daug priežasčių, kodėl verta ne ieškoti naudotos užsienio šalyse, o pasirinkti naują įrangą. Svarbiausia - nauja technika veiks patikimai, net ir įvyks gedimui Jūs žinosite, kur kreiptis skubios pagalbos. Naujai technikai taikoma garantija nuo 12 iki 36 mėnesių.

Labai svarbu tinkamai patikrinti naudotą įrangą, tačiau visko neįmanoma patikrinti. Todėl, jei parduodama be jokių garantijų, kaina labai greitai gali išaugti dėl netikėtai užstrigusio ar išsinėrusio cilindro, metalinių konstrukcinių elementų pažeidimų, kitų gedimų, kurių perkant niekas nepatikrina. Deja, tokių atvejų pasitaikė ne vienas. Remontas, jei ir įmanomas, nėra pigus, kartais siekia net keliasdešimt tūkstančių litų. Nauja technika veiks ilgiau, galėsite planuoti išlaidas, jos nebus tokios netikėtos, kaip netikėtai užgriuvusių prastovų sąnaudos ar neplanuoti remonto darbai. Nauja technika bus ekologiškesnė, taupys kurą ir Jūsų įmonės išlaidas. Ir, žinoma, saugumas. Tai svarbu ir darbuotojui, ir vadovui.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: