Keičiame lengvojo automobilio sankabą
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3319__Large_

Sankabos keitimas - dažnai šią paslaugą matome automobilių servisų kainoraščiuose,  skaitome klausimu automobilių forumuose apie sankabos keitimą, bet ar visi suprantame kas tai ir kam tai skirta? Reikėtų pradėti nuo to, kad automobilio variklio galią ratams perduoda mūsų greičių dėžė būtent sankabos dėka. Pavarų dėžė, nepaisant automatinė ar mechaninė, reikalinga tam kad optimaliai perduoti sukimą į automobilio ratus ir važiuoti ekonomiškai bei optimaliai variklio sūkių ir greičio atžvilgiu.

Sankabos paminą galime rasti tik automobiliuose kurie turi mechaninę pavarų dėžę, automobiliai kurie turi automatinę pavarų dėžę sankabos paminos neturi. Šiame straipsnyje nagrinėsime mechaninės dėžės sankabos keitimo niuansus, nors tokie patys niuansai yra taikomi ir automatinėse pavarų dėžėse, sankabos diskas tokioje dėžėje taip pat dėvisi ir jį reikia kartais nuo karto keisti.

Sankaba, ką ji daro ir kaip veikia?

Taigi sankabos paskirtis yra perduodi sukimo jėgą į automobilio ratus, ar kitaip tariant pavarų dėžę. Sankaba yra tarpinis elementas tarp variklio ir pavarų dėžės. Spausdami sankabos paminą automobilio salone mes laikinai atitraukiam ir tarsi atjungiame variklį nuo ratų ir taip automobilis rieda laisva eiga nepaisant nuo to kokį bėgį esame įjungę. Kai mes pamažu atleidinėjame sankabos paminą, sankaba pamažu palaipsniui perduoda variklio sukimąsi pavarų dėžei, o pastaroji sukimąsi be abejo perduoda į ratus ir automobilis važiuoja.

Sankaba, iš ko sudaryta sankaba?

Sankabą sudaro trys dalys, paprastai patartina visas tas tris dalis keisti remontuojant sankabą. Žemiau pamėginsime paaiškinti kodėl. Sankabos komplektas sudarytas ir parduodamas jei perkant komplektą būna iš trijų elementų - sankabos disko, diskatoriaus ir išminamojo guolio.

Geriausiai keičiant sankabą keisti ir pirkti visą sankabos komplektą, paprastai jis yra parduodamas tokios komplektacijos kaip parodyta žemiau, į komplektą įeina visos išvardintos dalys.

Kaip matome iš pateiktos video medžiagos aukščiau - dylanti dalis kurią paprastai reikia keisti yra sankabos diskas. Jis panašiai kaip ir stabdžių kaladėlės dyla nes jis yra spaudžiamas tarp smagračio ir diskatoriaus. Kartais, siekiant sutaupyti galima keisti tik sankabos diską, bet jei jau esate suinteresuoti į pigesnį automobilio remontą, tuomet patartume nuodugniai apžiūrėti ir įvertinti diskatoriaus būklę, bei būtinai pasikeisti išminamą sankabos guolį. Guoliai paprastai nebūna labai brangūs, o dažnai laikui bėgant jie sugenda greičiau nei susidėvi sankaba ir pradeda skleisti dylančio metalo garsą.

Sankabos gedimai

Paprastai sudyla sankabos diskas arba sugenda ir išsausėja sankabos išminamasis guolis. Kai sugenda guolis, numynus automobilio sankabą pasigirsta metalo džeržgesys ir skardus garsas kuris laikui bėgant garsėja dėl išsausėjusio guolio. Susidėvėjus sankabos diskui, variklis pradeda nebeperduoti sukimo galios į automobilio ratus. Kitaip tariant sankaba pilnai nebesukabina variklio ir pavarų dėžės dėl to kad sukibimui skirta dalis būna pilnai nudilusi. Ši dalis veikia artimai stabdžių kaladėlių principui ir sukibo metu tiesiog dyla. Tokį gedimą paprastai nebūna sunku diagnozuoti, prasideda tos problemos kai automobiliu kylate į kalną, spaudžiate akseleratoriaus paminą ir matote kaip kyla variklio apsukos bet automobilis greičiau nevažiuoja ir greitis nekylą. Paprastai tokiu atveju dėl didelio greičio ir dilimo yra užuodžiamas specifinis svilėsių kvapas kurį skleidžia kaisdamas sankabos diskas.

Žemiau video galime gerai girdėti ir matyti kada atsiranda sudevėto sankabos guolio garsas.

Kartais nutinka taip, kad sankaba pradeda „vesti" ar buksuoti dėl tepalo kuris pakliūna ant sankabos disko. Tepalas gali pakliūti ant sankabos disko dėl pasenusio ar kitaip pažeisto pavarų dėžės riebokšlio arba iš variklio pusės tekantis tepalas pro alkūninio veleno riebokšlį. Abiem atvejais reikia nuiminėti pavarų dėžę ir tikrinti tą, kitaip prie šių riebokšlių neprieisite.

Nėra nustatyto kilometražo ar laiko kas kiek kilometrų reikia keisti sankabą nes paprastai tai įtakoja važiavimo stilius, mieste važinėjama ar ilgesniais atstumais kur rečiau naudojama sankaba. Žemiau pridedame video medžiagą kaip atrodo ir yra lyginamas su nauju senasis sankabos diskas, pamatysime kaip stipriai yra nudilęs sankabos diskas.

Keičiant sankabą reikėtų pasirinkti sausą ir šiltą vietą, taip pat patartina keisti ne vienam o dviese kad būtų lengviau nuimti pavarų dėžę. Sankabos keitimas iš esmės pats iš savęs nėra sudėtingas darbas, o jo trukmė ir procesas priklauso nuo patirties darant šį darbą bei turimų įrankių. Reikėtų nepamiršti kad reikėtų išleisti tepalą iš pavarų dėžės ir naudojantis proga jį pakeisti, kadangi bus nuiminėjami ir pusašiai su granatomis derėtų tinkamai apžiūrėti granatų apsaugines gumas ir reikalui esant jas pakeisti.

Vienas iš esminių dalykų kurį patartume turėti keičiant sankabą, tai sankabos disko centravimo įrankis. Jo dėka jus tiksliai pastatysite sankabos diską per vidurį ir niekada nebus problemų uždėti pavarų dėžę. Žinoma yra specialių gervių ir laikiklių bei pavarų dėžės laikiklių kurie skirti prilaikyti ar vartyti pavarų dėžę kai ji yra nuimta, priklausomai nuo to dirbama yra ant keltuvo ar ne.

Žemiau pridedame video medžiagą kurioje parodytas vienas iš patogiausių centravimo įrankiu tinkantis daugeliui sankabos diskų, taip pat rodoma kaip šiuo sankabos centravimo įrankiu naudotis:

Reziume ir išvados

Jei įtariate sankabos gedimą, peržiūrėkite video kokį garsą skleidžia sugedęs ir pasenęs bei išsausėjęs sankabos išminamasis guolis, taip pat jei matote kad automobilio variklis praranda sukimo jėga, ir kylančios apsukos proporcingai nesusiję su automobilio greičiu - turbūt atėjo laikas pasikeisti sankabą. Keičiant sankabą patariame keisti visą komplektą, pakeliui atliekant šiuos darbus patikrinti ir kitus automobilio pakabos ir variklio mazgus, pasikeisti greičių dėžės tepalą.

UAB „MGP SERVISAS" informacija

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.