Automobilistai žino, kad trumpas jungimas elektros instaliacijoje gali sukelti daug nemalonumų. Todėl, jei automobilis paliekamas ilgalaikiam stovėjimui, reiktų atjungti akumuliatorių, nuimant kurį nors iš gnybtų. Ypač tai aktualu senoms mašinoms, kurių, kaip aiškėja iš statistikos, Lietuvoje tikrai nemažai.
Aišku, tai padaryti neišlipant iš mašinos būtų gerokai patogiau. Jei kaip akumuliatoriaus jungiklį naudotume paprastą varžtą, o laidą atvesti jį paslėptume, tai toks įrenginys gali tarnauti ir kaip apsauga nuo mašinos vagystės. Varžtą, kuriuo akumuliatorius sujungtas su „mase", reiktų izoliuoti nekrentančia į akis įvore ir poveržle. Ant jo užmauname varinį antgalį, prie kurio prilydome ne mažesnio kaip 4-5 mm skersmens varinį laidą. Ant laido užmauname izoliacinį vamzdelį ir kitą jo galą atvedame į kabiną. Laido galas prilituojamas prie storos (2-3 mm) varinės plokštelės, pritvirtintos prie izoliacinės lentelės kairiojo sparno vidinėje ertmėje priešais priekines dureles. Prieš varinės plokštelės centrą iš vidinės borto sienelės tvirtiname veržlę arba plokštelę su sriegine kiauryme, į kurią ir bus įsukamas varžtas - jungiklis. Įsukamas varžtas įsiremia į plokštelę ir uždaro elektros grandinę. Tereikia varžtą atleisti ir akumuliatorius nepastebimai, bet patikimai atjungiamas nuo „masės". Galimas dar vienas „masės" atjungimo įrenginys.
Žalvariniame korpuse įtvirtintas izoliuojanti įvorė, į kurią iš vienos pusės įsuktas žalvarinis sraigtvaržtis, sujungtas su akumuliatoriaus „masės" gnybtu, iš kitos - žalvarinis kontaktinis sraigtas. Korpusas patikimai įžemintas naudojant veržlę. Izoliuojančią įvorę iš ebonito, getinakso arba tekstolito įtvirtiname korpuse, o sraigtvaržtį, prieš sukdami, ištepame aliejiniais dažais. Keli sraigto pasukimai užtikrina patikimą sujungimą, o keli atsukimai taip pat sėkmingai atjungia automobilio elektros tinklą. Šį jungiklį galima montuoti bet kurioje patogioje vietoje, salone arba variklio skyriuje. Be to, jei vietoj standartinio skersmens varžto jungiklyje bus naudojamas koks nors rečiau sutinkamas skersmuo, jungiklis puikiai tarnaus ir kaip apsauga nuo vagystės.
Dar reiktų žinoti, kad laikui bėgant mastika, kuria padengtas akumuliatoriaus baterijos, skilinėja ir atšoka, todėl į paviršių gali pradėti sunktis elektrolitas. Dėl to oksiduojasi gnybtai ir baterija išsikrauna. Baterijos įskilimų ir pažeidimų likvidavimui sėkmingai gali naudoti tuos pačius preparatus, kurie naudojami vykdant antikorozinį kėbulo apdorojimą. Kietu teptuku jie užtepami arba tiesiog užpurškiami ant gerai nuvalytos mastikos, kuri kiek suminkštėja, išsitiesina ir atgauna turėtą išvaizdą. Prijungus gnybtus juos taip pat vertėtų padengti/nupurkšti antikoroziniu preparatu.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.