Kokia turėtų būti bagažinė?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP8551__Large_

Tikėtina, kad daugelis žino, jog bagažinės talpa matuojama kubiniais centimetrais. Nepaisant to, gamintojai techninėse charakteristikose šį dydį nurodo litrais. Reikalas tas, kad litrais, skirtingai nuo mililitrų ar kubinių centimetrų, matuoti įprasta. Kas slepiasi už sausų skaičių? Kaip, nemačius automobilio, nuspręsti, ar jo bagažinės užteks? Kita vertus, jei automobilis ir stovi prieš jus, kaip suprasti, ar bagažinė užtektinai patogi ir funkcionali? Ar ji tikrai atliks tas funkcijas, kurias turėtų?

Pirma - reiktų apsispręsti, kas bagažinėje bus vežiojama - vienas moteriškas rankinukas ar didelis vilkšunis. Pirkti automobilį su didele bagažine vien dėl to, kad norite pasipuikuoti prieš kaimynus, kvailoka. Juo labiau, jei bagažinėje bus tik vaistinėlė, avarinio sustojimo ženklas ir gesintuvas.

Bagažinės talpą ir funkcionalumą lemia ir automobilio kėbulo tipas. Variantai tik trys: chečbekas, universalas ir sedanas.

Chečbekai gali būti paties įvairiausio dydžio ir klasės. Renkantis nereiktų tikėtis „neišmatuojamo dydžio" bagažinės. Tai - miesto automobiliai, jų bagažinė apskaičiuota būtent tipiško miestiečio poreikiams. Žinoma, ji patogi, nes durelės atsidaro kartu su užpakaliniu stiklu. Taip gerokai padidėja daiktų įkėlimui/iškėlimui skirta erdvė. Be to, net ir patys mažiausiai chečbekai turi sulankstomas užpakalines sėdynes, tad jų bagažinės talpą galima dar labiau padidinti. Prie chečbekų būtų galima priskirti kompaktiškus vienatūrius ir krosroverius. Skirtumas nebent tas, kad vienatūriuose daugiau erdvės nuo grindų iki lubų, o į krosroverių bagažines dedamus daiktus reikia aukščiau kelt.

Vidutinė chečbekų bagažinių talpa (neatlenkus sėdynių) yra:

1. Mažas - mažiau negu 250 litrų. Dažniausiai tokias bagažines turi „A" klasės automobiliai: „Daewoo Matiz", „Chevrolet Spark", „Peugeot 107".

2. Vidutinis - nuo 250 iki 450 litrų. Paprastai turi „B" ir „C" klasių automobiliai: „VW Polo/Golf", „Peugeot 207/308", „Nissan Micra".

3. Didelis - nuo 450 litrų. Tokiomis bagažinėmis gali pasigirti „C" klasė ir kompaktiški vienatūriai: „Skoda Octavia", „Nissan Tiida", "Nissan Juke", „Citroen C4 Picasso".

Sedanai - bene populiariausia automobilių klasė. Dažniausiai net mažiausi turi ganėtinai talpias bagažines. Tiesa, reikia žinoti, kad jų bagažinių forma skiriasi nuo chečbekų. Šiuo atveju bagažinė gali būti ir ilga, ir trumpa, plati arba siaura, gili ar negili. Deja, didelių ar negabaritinių krovinių pervežimui sedanų bagažinės nelabai tinka, nes yra siauresnė įkėlimo/iškėlimo anga ir ne visuose modeliuose nusilenkia užpakalinė sėdynių eilė.

Renkantis sedaną reiktų įdėmiai apžiūrėti, ar bagažinėje nėra atsikišusių konstrukcijos dalių, galinčių apsunkinti daiktų išėmimą. Taip pat nepamirškite bagažinės dangčio pakėlimo mechanizmo. Uždarant bagažinę, spyruoklės turi ne „tarkuoti" supakuotų daiktų paviršių, o saugiai pasislėpti ertmėse arba susilankstyti.

Sedanai gali būti ir dviduriai - kupė. Tokiu atveju bagažinė dar labiau sumažėja, nes joje apskaičiuota vieta sulankstomam stogui.

Sedanų bagažinės būna dviejų tipų:

1. Vidutinės, nuo 400 iki 500 litrų. Jas turi dažnas „D" klasės automobilis: „Audi A4", „Honda Accord", „Peugeot 407".

2. Didelės, daugiau kaip 500 litrų. Turi dideli „D" klasės automobiliai: „Ford Mondeo", „Toyota Avensis" ir biudžetiniai sedanai, tarkim „Dacia Logan".

Pragmatiškiausios bagažinės - universalų. Jos ir talpios, ir patogios kraunant daiktus. Tokio tipo automobiliai puikiai tiks aktyvų gyvenimo būdą propaguojantiems vairuotojams. Universalo bagažinėje tilps ir sodo reikmenys, ir didelės kuprinės su palapinėmis, ir visi reikiami vaikų drabužėliai ar žaislai. Nereiktų bijoti ir universalų gabaritų. Gal vizualiai jie ir atrodo dideli, bet už savo „gentainius" sedanus ar chečbekus ilgesni tik kokiais 10-20 cm, tačiau, turėdami aukštesnį stogą užpakalinėje automobilio dalyje, pasižymi gerokai didesne talpa.

Geru talpos, dydžio ir kainos santykiu pasižymi „Golf" klasės universalai. Jie lieka manevringi miestų gatvėse, o veža 5 žmones ir iki vieno kubinio metro krovinių. Kai kuriuose modeliuose, siekiant didesnio funkcionalumo, užpakalinės sėdynės ne tik sulankstomos, bet ir išimamos.

Tiesa, prieš perkant universalą reikia dar kartą savęs paklausti, ar tokios bagažinės tikrai reikia ir ar ji bus reguliariai naudojama. Jei abejojate, pasiieškokite kito automobilio, nes universalai ne tik talpesni, bet ir, dažniausiai, brangesni už sedanus ir chečbekus.

Universalų bagažinės būna:

1. Vidutinės - nuo 500 iki 600 litrų. Tokias turi „C" ir „D" klasių automobiliai: „Skoda Octavia Combi", „Peugeot 308 SW", „Ford Mondeo Wagon", „VW Passat Variant".

2. Didelės - daugiau kaip 600 litrų. Jas turi „kablukai" ir dideli visureigiai: „Peugeot Partner Tepee", „VW Caddy Life", „Mitsubishi Outlander XL", „Nissan X-Trail", "Nissan NV-200".

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: