Nestabilumą lemia pakabos gedimai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP4847__Medium_
  • Sekundes_logo__WinCE_

Nestabilumas kelyje

Nestabilus automobilis kelyje - pirmas „pavargusios" ar sugedusios automobilio pakabos požymis. Be to, gali būti, kad sugedo ir vairo mechanizmas. Jei pajutote, kad kelyje automobilis nėra stabilus ar girdite bildėjimą iš priekinių ratų - suskubkite parodyti savo transporto priemonę meistrams.

Vairo kolonėlė, sukant vairą tiek į vieną pusę, tiek į kitą, išsitraukia į abi puses. Judančios dalys, be abejonės, yra tepamos specialiais skysčiais ir apsauginių gumų saugomos nuo drėgmės, žvyro ir purvo. Apsauginės vairo trauklių gumos dengia vairo kolonėlės traukles. Jų paskirtis - išlaikyti ratus vienodu lygiu automobiliui judant aukštyn ir žemyn.

Jos sudarytos iš metalo ir jo viduje metalinio obuolio - apskritimo, kuris privalo standžiai judėti judant vairo kolonėlės trauklėms. Vairo kolonėlių tiek viena, tiek kita pusė yra dengta apsauginėmis gumomis, būtent jos ir dengia po jomis esančias vairo traukles.

Vairo trauklės apsauginės gumos būna tiek su alsuokliu, tiek ir be jo. Čia neverta suklysti, nes dažnai naudojamos universalios vairo trauklės apsauginės gumos, kuriose nėra alsuoklių, todėl gumos dėvisi greitai ar net išverčiamos susukus vairą.

Vairo trauklių gumų alsuokliai sujungia trauklės apsaugines gumas, sukant į vieną pusę, viena pusė ištraukia orą iš priešingos pusės, o ji tuo metu susitraukia, kitu atveju ji pučiasi, nes į ją plūsta oras iš kitoje pusėje esančios vairo trauklės apsauginės gumos jai susispaudžiant. Dažnai apsauginės vairo trauklės gumos turi alsuoklius tuose automobiliuose, kuriuose yra sumontuotas vairo stiprintuvas.

Vairo mechanizmas yra svarbus automobilio saugumą užtikrinantis elementas.

Jei įtariate vairo trauklių gedimą ar matote suplyšusią apsauginę gumą - pasikeiskite ją, kol nevėlu ir kol patekęs purvas nesugadino vairo trauklės.

Išlaikyti stabilumą

Viena iš taip pat svarbių automobilio pakabos detalių yra judančias dalis jungiantys lankstai („šarnyrai").

Jie sujungia pakabos detales, kurios reikalingos išlaikyti stabilumą pakabai keičiant jos aukštį, važiuojant per kelio nelygumus.

Lankstų kiekviename automobilyje yra mažiausiai du, jie, įmontuoti priekinėje pakabos dalyje, jungia ratus ir apatines ar viršutines šakes.

Kai kurie modeliai turi vadinamųjų šarnyrų ir gale - net po kelis, o kai kurios mašinos lankstų turi net po keturis kiekvienoje priekinio rato pusėje.

Lankstas sudarytas iš metalinio strypo, kuris yra tvirtinamas, apkabos, į kurią jis įkišamas.

Apkaba uždaroma taip, kad neišsitrauktų, todėl susidėvėjusį lankstą reikia keisti nauju arba jį restauruoti.

Lankstų gedimų priežasčių gali būti keletas. Viena iš esminių jų gedimo priežasčių - duobėti mūsų keliai. Dažniausiai sugenda keleivio pusės lankstai ir pakaba.

Senesni „šarnyrai" kartais turi pasenusią apsauginę gumą, be to, remontuojant mašiną kartais pažeidžiama guma, tad pro ją patenka drėgmė ir yra išplaunamas tepalas. Tada lankstai sugenda ir pradeda klibėti.

Klibantys lankstai skleidžia klaksėjimo garsą, jis girdimas važiuojant per mažus nelygumus. Žinoma, tai priklauso nuo lankstų būklės - kuo labiau jie kliba, tuo garsas didėja.

Lankstų gedimas yra pavojingas ne tik todėl, kad, esant vienai sugedusiai pakabos detaliai, greičiau dėvisi ir kitos dėl padidėjusio apkrovimo ir vibracijos, bet ir dėl to, kad stipriai klibantis lankstas gali išsinerti.

Tada atpalaiduojamas ratas nuo visos pakabos, todėl galima sugadinti vairo traukles, amortizatorių ir turėti didelių bėdų kelyje, jau nekalbant apie tai, kas galėtų nutikti važiuojant dideliu greičiu.

Galima restauruoti

Nusidėvėjusius lankstus ir trauklių antgalius galima atnaujinti pas auksarankius meistrus. Aišku, restauruoti kainuoja kur kas pigiau, nei pirkti naujus lankstus.

Tačiau, ar verta restauruoti, reikia gerai pagalvoti. Kai kuriuos lankstus meistrai neapsiima atnaujinti, nes didesnę apkrovą gaunantys lankstai po restauravimo gali nelabai atlaikyti apkrovų.

Trauklių antgalius ir lankstus galima restauruoti, jeigu jie tik šiek tiek kliba, o visi kiti mažesnę apkrovą gaunantys „šarnyrai" kuo puikiausiai restauruojami ir tarnauja gana ilgai. Lanksto restauravimas kainuoja nuo 30 litų, tai yra gerokai pigiau nei pirkti naują detalę.

Jei visos detalės kokybiškai surenkamos, restauruotos tarnauja netgi ilgiau nei gamyklinės. Taigi restauruoti ar pirkti naują, yra kiekvieno vairuotojo pasirinkimo teisė.

Donatas BRAZDEIKIS


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: