Padangų žymėjimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3842__Large_

Padangų žymėjimas - ką reiškia skaičiai ant padangų?

 Pavyzdžiui, 185/70 R 14 reiškia: 185 - padangos protektoriaus plotis, 70 - profilio aukščio ir pločio santykis (70%) Kuo mažesnis šis skaičius, tuo platesnė padanga atrodo, tuo „žemesnis" ir dinamiškesnis automobilis. Tačiau visi šitie privalumai geri tiktai sausuose keliuose su gera danga. R - radialinė. Diagonalinė guma, žinoma, tvirtesnė, tačiau ją išstūmė radialinė guma. 14 - ratlankio montažinis dydis coliais. Be to, gali būti dviženklis skaičius su lotyniška raide, pavyzdžiui, 78 P, kur: 78 - kėlimo galios indeksas (leistina bendra kėlimo galia vienam ratui)

60 62 64 66 68 70 72 74 76 78 80 82 84 86 88 90
250 265 280 300 315 335 355 375 400 425 450 475 500 530 560 600

Pateikti tik poriniai indeksai, neporiniams dviejų gretimų aritmetinis vidurkis. P - greičio kategorija (maksimalus greitis ne daugiau kaip 150 km/h)

I K L M N P Q R S T H V VR ZR
100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 210 240 210-240 >240

Raidė „E" apskritime - Europos saugumo standartas, „DOT" - Amerikos Raidės „M+S" - purvas (Mud) + „sniegas" (Snow) - žieminės ir universalios padangos. „AW" - „bet koks oras" (Any weather) - universalios padangos, taip pat ir „AS" - „visiems sezonams" (All Seasons).
Kai kurios firmos vietoje raidžių naudoja piešinius simbolius: saulė, lietus, snaigė. Strėlė ant rato šono reiškia sukimo kryptį padangai, skirtai važiuoti per lietų. Jeigu suksis kita kryptimi, tai vanduo nebus išstumiamas iš po padangos. Išskyrus tai, ant padangos yra dar trys skaičiai: pagaminimo savaitė ir metai.

Pavyzdžiui

„529" Du pirmieji skaičiai: 52 - penkiasdešimt antra savaitė, 9 - pagaminimo metai (1999) Kaip rinktis? 1. Sugriebti pirštais ataugėlę, staigiai ją patraukti ir paleisti. Jeigu medžiaga kokybiška, tokia ataugėlė turi išsitempti mažiausiai 2-2,5 kartų nuo savo pradinio ilgio ir grįžti į pradinį dydį ne ilgiau kaip per vieną sekundę. 2. Pabraukti pirštais per vidinį hermetišką padangos paviršių ir patrinti pirštus vienas į kitą. Jeigu talkas nesijaučia, tokių ratų geriau nepirkti. 3. Patikrinti pagaminimo datą. 4. Ant šono turi būti šviesus spaudas OTK (Rusijos gamybos padangos). Jeigu yra dar ir tokie patys šviesūs taškai - tarpinė kontrolė, tai dar geriau. 5. Per padidinamąjį stiklą pažiūrėti į tą padangos vietą, kuria ji tvirtinama prie ratlankio, bandant aptikti mikroskopinių dažų likučių.
Jeigu yra raudonos spalvos dažų likučių, tai Vakaruose ji buvo nukainota nuo klasės „A" iki klasės „B" dėl kosmetinių defektų. Ją galima pirkti, ji net išsaugo garantiją. Jeigu yra geltonos spalvos dažų likučių, tai jau klasė „C": kaučiuko mišinio sudėties pažeidimas, garantijos nėra, pirkti neverta. Na, o jeigu žali dažai, tai „D" klasė - vidaus defektai. Jokiu būdu nepirkti. (Kartais komersantai pigiai perka nukainotas padangas ir nuplauna dažus).

Apie padangas be kamerų

1. Padangos be kamerų- jas galima montuoti tik ant diskų, kurie turi specialius atsikišimus ant ratlankio. 2. Padangos be kamerų daug saugesnės važiuojant dideliu greičiu, nes jos išleidžia orą palaipsniui. 3. Padanga be kameros, prieš pradėdama leisti orą, paprastai išlaiko ne vieną, o kelis pradūrimus. 4. Neverta be ypatingo poreikio statyti kameros į padangą be kameros. Jeigu padangoje su kamera oras, patenkantis tarp kameros ir padangos, išeina į atmosferą per nehermetišką ratlankį, tai padangoje be kameros jis lieka plokščiais burbulais, kurie labai apsunkina rato šilumos atidavimą, ir jis dažnai perkaista karštu oru važiuojant dideliu greičiu, o tai pavojinga. Taigi: 1. Rinkdamiesi padangas savo diskams, turėkite omeny, jog jos profilio plotis neturi būti didesnis už disko plotį daugiau kaip 30 %. 2. Jeigu neturite finansinių problemų, rekomenduojamos importinės padangos. Žinoma, jos ne tokios tvirtos, su jomis reikia elgtis atsargiau, užtat tuos kilometrus su jomis jūs nuvažiuosite kaip „baltas" žmogus.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: