Pirmoji pagalba „apakusiam“ automobiliui - lempučių ir žibintų diagnostika
Atnaujinta: 2020-03-10

Kasdieną važinėjant miesto gatvėmis dažnai tenka pastebėti automobilius, kurių vienas žibintas nedega arba dega, bet labai silpnai, lyg vietoj lempučių žvakės būtų įdėtos. Kadangi pačiam tenka tokis gedimus šalinti, norėčiau truputį pasikalbėti apie automobilių žibintų aptarnavimą, bėdas ir jų šalinimo būdus.

Kai nedega vienas iš žibintų priežastis dažniausiai būna labai paprasta - perdegusi lemputė. Įsitikinti, kad ji perdegusi galima paprastai: išėmus lemputę ir ją atidžiai apžiūrėjus pamatysime nutrūkusį kaitinimo siūlą ( kalbam apie tradicinius žibintus ).

Remontas čia bus paprastas - keičiame lemputę ir važiuojame toliau. Nors jei rimtai pažiūrėti į šią, iš pažiūros paprastą, problemą - ne viskas yra taip paprasta. Reikalas tas, kad lemputės sensta ir, eksploatuojant silpsta jų kaitinamasis siūlas, todėl tokia pat, bet jau metus naudota lemputė, palyginus ją su analogiška nauja, šviečia silpniau. Todėl visada rekomenduojama keisti abi lemputes vienu metu, senąją, bet veikiančiąją pasiliekant atsargai. Taip turėsim tolygų ir kokybišką kelio apšvietimą.

Kita bėda yra akivaizdžiai per silpnai šviečiantys žibintai. Jeigu akivaizdu, kad reflektoriai (šviesą atspindintys ir koncentruojantys žibinto paviršiai ) ir stiklai yra sveiki, nepažeisti, korozijos, nesutrūkinėję ir pan., tada turime kur kas rimtesnę bėdą - nepakankamą lempučių maitinimo įtampą.
Pirmiausia tai reikia patikrinti voltmetru. Jeigu įtampa lemputės kontaktuose yra mažiau negu 13,8 voltų, greičiausiai čia ir turime pagrindinę priežastį. .Žinoma reikia patikrinti ar tikrai nėra kaltas automobilio generatorius - gal jis per silpnai krauna. Jei visgi generatorius tvarkoje - reiškia susidūrėme su dažniausiai pasitaikančia automobilio elektros įrangos bėda - ĮTAMPOS KRITIMU.

matavimas

Priežasčių tam yra daug. Labiausiai paplitusi, tai elektrinių grandinių jungčių korozija. Rodosi, tai nesunkiai sprendžiama - visus kontaktus nuvalei, sutepei techniniu vazelinu ir pirmyn, bet čia koją daugeliui pakiš šiuolaikinio automobilio konstrukciniai ypatumai.
Bėda ta, kad mažiausiai prie pusės sujungimų  nepatyręs ir reikiamais instrumentais neapsiginklavęs vairuotojas nesugebės. Autoservisai už tokias paslaugas naudoja valandinį tarifą, o tai išeina brangokai. Ypač šiais kriziniais laikais. Visgi sprendimas yra - gali padėti beveik bet kuris automobilių elektrikas. Tai naujų žibintų maitinimo laidų sumontavimas, senuosius paliekant tik valdymui.

laidai

Tam reikia kelių relių ( jų skaičius priklausys nuo žibintuose esančių lempučių porų skaičiaus ), storesnių ( ne mažiau kaip 2 kvadratinių mm skerspjūvio ploto ) laidų, nuo aplinkos poveikio apsaugotų saugiklių lizdų, izoliacinės juostos ir plastmasinių tvirtinimo dirželių. Naudojantis šiomis priemonėmis galima greitai ir saugiai išspręsti įtampos kritimo problemą.

irankiai

Tačiau, jei neišmanote elektros įrangos subtilybių, geriau šią operaciją patikėkite kvalifikuotam meistrui. Tai bus kur kas pigiau, nei remontuoti senąją automobilio elektros instaliaciją.

perjungimas

Dar viena bėda susijusi su automobilio šviesos prietaisais, tai "šviesos muzika" automobilio užpakaliniuose žibintuose. Tikriausiai ne kartą teko visiems pastebėti, kaip priešais važiuojančio automobilio užpakaliniai žibintai dega ir mirksi visiškai nelogiškai ir chaotiškai. Šita problema, nors ir sprendžiama labai paprastai ir itin pigiai, ne vienam iš mūsų yra sugadinusi po vieną kitą tūkstantį nervų ląstelių. Dažniausiai sprendžiama ši problema sutvarkius galinių žibintų jungtis, o rečiau - nuo automobilio kėbulo atvedus iki galinio žibinto papildomą minusinį („masės") laidą.

Tikiuosi, kad žinodami šias smulkmenas vairo broliai ir seserys turės mažiau bėdų ir „galvos skausmo" kelyje. Sėkmes visiems !!!

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: