Ratlankiai - lengvo lydinio ar štampuoti?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • daug
  • stampuotas
  • mersas
  • su_padangom
  • su_padangom

Istorikai teigia, kad automobilio ratas, toks, kokį naudojame šiandien, atsirado tik XIX-XX amžių sandūroje. Kaip tik tada Robertas Viljamas Tompsonas ir Džonas Boidas Danlopas sukūrė pirmąją pneumatinę padangą.

daug

Nuo tada automobiliai labai patobulėjo, o rato tobulinimas beveik sustojo. Šiandien ratlankių  gamintojai daugiausia dėmesio skiria naujoms technologijoms - medžiagos apdorojamos spaudimu, konstrukciniai elementai kuriami iš plonesnių metalo lakštų ir pan. Siūlomi įvairūs projektiniai modeliai, tačiau pagrindinės ratlankių gamybos medžiagos lieka tos pačios - plienas ir aliuminis.

Ratlankiai skirstomi į lietus, štampuotus ir kaltus. Kiekvienas trijų tipų turi privalumų ir trūkumų.

Štampuotas plieninis ratlankis, pakeitęs amžiaus pradžioje naudotus ratlankius su stipinais, geras, nes yra pigus ir tvirtas. Sulankstytą ratlankį nesunku ištiesinti net namų sąlygomis. Kita vertus, jie sunkūs, todėl dažnas vairuotojas, norėdamas paslėpti nelabai patrauklią jų išvaizdą ar prasimušančias rūdis, dar perka dekoratyvinius ratlankių gaubtus. Deja, pastarieji patvarumu nepasižymi, tad juos tenka dažnokai keisti.

Lengvo lydinio ratlankiai, kurie prabėgusio amžiaus pradžioje buvo montuojami tik sportiniuose automobiliuose, šiandien rinkoje sėkmingai konkuruoja su štampuotaisiais. Lengvo lydinio ratlankiai gerokai lengvesni, pasižymi įvairesniu dizainu, bet ir kainuoja brangiau. Jie nepasižymi atsparumu deformacijai. Stipresnis smūgis, ypač žiemą, į šaligatvio kraštą ar kitą kliūtį gali baigtis ratlankio keitimu.

lietas

Lengvo lydinio ratlankių trūkumus mėginama taisyti kuriant sudėtinius ratlankius, kur lietas žiedas prie stipinų tvirtinamas titano varžtais. Deja, šiandien tokie ratlankiai kainuoja per brangiai kasdieniam naudojimui, tad jie montuojami tik sportiniuose ar išskirtiniuose automobiliuose.

Tik nesuklyskite

Norint pasirinkti tinkamą ratlankį, reikia žinoti: ratlankio plotį ir skersmenį, tvirtinimo angų skaičių ir išdėstymą, automobilio stebulės skersmenį, išvirtimą.

Idealiausiu atveju, prieš perkant ratlankį, reiktų jį pamatuoti ant automobilio, o dar geriau - išbandyti tuomet, kai ant jo jau sumontuota padanga.

Ratlankių konstrukcija neturi trukdyti montavimui: ratlankiai neturi kliūti už stabdžių mechanizmų, jiems turi tikti standartiniai varžtai.

Labai svarbu pasirinkti tinkamus tvirtinimo varžtus: skirtingi lengvo lydinio ratlankiai turi skirtingų formų angas. Jeigu į šią pastabą dėmesio nebus kreipiama, ratas gali nulėkti kur nors pakeliui. Tokiu atveju didesni ar mažesni nemalonumai garantuoti.

Gero kelio

Montuojant ratlankį būtina stebėti, kad jis ant stebulės stovėtų tiesiai per centrą. Pasitaiko atvejų, kai keičiant ratus vienas varžtas išsisuka kreivai, kitas neįsisuka iki pabaigos. Dėl to ratlankis tinkamai nepritvirtinamas, todėl laikui bėgant deformuojasi.

Turbūt ne visi žino, kad ratlankiui reikia nemažai dėmesio: be priežiūros negalima palikti net nedidelės deformacijos. Kita vertus, remontuoti ratlankį apsimoka tik tokiu atveju, jei nepažeista rato geometrija. Kitais atvejais laikas galvoti apie jo keitimą.

„Išvažinėti" ratlankių ir tikėtis, kad taip jie „susitvarkys" - neverta. Štampuotą ratlankį paprasčiau iškart pakeisti, o lengvo lydinio ratlankiuose pakinta lydinio struktūra, todėl sumažėja jų tvirtumas ir „išvažinėjimas" tikrai nepagelbės.

su

Taip pat atminkite, kad ratlankiai jums ilgai tarnaus, jei juos saugosite. Venkite šaligatvio kraštų, įgilintų kanalizacijos dangčių ir panašių kliūčių. Tada ir turimi ratlankiai, kad ir kokie jie būtų, ilgai nereikalaus jūsų dėmesio.


Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos NAUDOTOS AUTOMOBILIŲ DALYS, Kaunas

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: