Rato guolio ir granatos keitimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • granatos_ir_guolio_keitimas__1_
  • granatos_ir_guolio_keitimas__2_
  • granatos_ir_guolio_keitimas__3_
  • granatos_ir_guolio_keitimas__4_
  • granatos_ir_guolio_keitimas__5_
  • granatos_ir_guolio_keitimas__6_
  • granatos_ir_guolio_keitimas__7_
  • granatos_ir_guolio_keitimas__8_
  • granatos_ir_guolio_keitimas__9_
  • granatos_ir_guolio_keitimas
  • pirmas

Kiekviename automobilyje yra gausybė nuolat judančių detalių, kurios, laikui bėgant, dėvisi. Šiandien, padedami serviso specialistų, pasiaiškinsime, kaip keičiama išorinė rato granata ir rato guolis.

Išorinis pusašio lankstas (granata) - jį turi kiekvienas automobilis, beje, turi jų mažiausia dvi. Jos skirtos perduoti sukimo momentą ratams, nepaisant kelio dangos kokybės, nes laisvai gali sukiotis visomis kryptimis. Visų lankstų sandara vienoda. Tai iš kieto metalo pagaminta forma, gausiai sutepta tepalu, o visą konstrukciją nuo purvo ir drėgmės saugo apsauginė guma. Važinėjant tvarkingai, tausojant automobilį, pusašio lankstai tarnauja ilgai, tačiau anksčiau ar vėliau juos vis tiek tenka keisti. Šiuo atveju reikia patikslinti, kad lankstų ilgaamžiškumas priklauso ir nuo apsauginės gumos būklės. Jeigu guma sveika, tai lankstas tarnaus ilgiau, pažeidus gumą, bet laiku pastebėjus, lankstą galima išgelbėti, išvalius purvą ir pakeitus tepalą. Deja, jeigu automobilis su pažeistomis apsauginėmis gumomis bus ilgai eksploatuojamas, lankstą teks keisti.

Dar viena svarbi besidėvinti detalė - ratų guoliai. Kiekvienam skirtingo gamintojo modeliui naudojami skirtingo dydžio, svorio ir skersmens guoliai. Senesniuose modeliuose guoliai yra slegiami arba veržiami. Naujesnių automobilių susidėvėjusius guolius kartais tenka keisti su visu stebulės komplektu.

Rato guolis- tarsi atrama pusašio lankstui, bet daugiau - atrama ratui, nes lankstu sukimas perduodamas ratui. Jie užtikrina, kad ratas nejudės, suksis taip, kaip reikia. Guoliai, jeigu lankstas tinkamai priveržtas, tvirtai jį laiko, neleidžia atsirasti laisvumui. Tuo pat metu guoliai užtikrina, kad ratas suksis su mažiausiu galimu pasipriešinimu ir automobilis laisvai riedės. Guolio gyvavimo laikas priklauso ir nuo automobilio eksploatacijos ypatumų, ir nuo rato montavimo kokybės: netinkamai priveržtas ratas ne tik „suės" granatą, bet ir išmals guolį. Tad surenkant pusašius ar su jais susijusias detales, būtina įsikinti, kad ratai, kurie yra ganėtinai sunkūs ir nuolat sukasi, tvirtai, be laisvumo, stovi savo vietose.

Guoliai veikia vienodai - vidinė jų dalis sukasi kartu su lankstu, o išorinė tvirtai remiasi į stebulę ir neleidžia guolio korpusui judėti.

Apie guolio tarnavimo laiko pabaigą praneša standartiniai ir aiškiai juntami požymiai - specifinis guolio kaukimas ir rato klibėjimas. Jeigu ratams sukantis pasigirsta netylantis gaudimas ir važiuojant bei sukiojant vairą garsas keičiasi, galima įtarti, kad guolį teks keisti. Tokiu atveju reiktų pakelti automobilį ir ratą pasukti ranka - jeigu gaudimas girdisi, guolis savo atitarnavo.

Nuimtas ratas, nuimamas stabdžių diskas

Specifiniai traškesiai važiuojant ir sukiojant vairą tarsi sako, kad laikas keisti lankstą. Jį reiktų apžiūrėti. Jeigu matyti pažeistos apsauginės gumos ir ištekėjęs tepalas, aišku, kad reikės remonto. Kaip minėjome, jeigu gumos pažeistos neseniai arba automobilis buvo mažai eksploatuojamas, gali būti, kad pripylus tepalo ir pakeitus gumą, lankstą dar pavyks išgelbėti. Jei tai atsitiko senokai, o traškesiai stiprėja, aišku, kad lankstą teks keisti.

Dar nenuimta granata

Dar vienas pavojus, kuris tyko vairuotojo, - minėtas per silpnas arba netinkamas rato priveržimas. Jeigu pusašis buvo išimtas, o vėliau viskas surinkta, lankstą būtina ypač gerai priveržti. Priešingu atveju per savaitę jis nepataisomai išmals guolį ir sugadins lanksto sriegį.

Netinkamai priveržus ratą, jis "nuėdė" granatos sriegį

Tokiu atveju net visiškai naują detalę teks keisti, nes restauruoti jos neišeis. Problema ta, kad pusašiai nuimami ne tik remontuojant automobilio važiuoklę, bet ir, tarkim, keičiant sankabą ar tvarkant pavarų dėžę, tad, jei panašius darbus atlikote ne pats, prieš išvažiuodami įsitikinkite, kad guoliai ir ratai buvo tinkamai užveržti.

Jeigu keičiamas tik lankstas, užtenka atlaisvinti pusašį ir numauti (jei leidžia konstrukcija) seną, susidėvėjusią detalę. Šiuo atveju reikia žinoti, kad kai kuriuose modeliuose lankstai keičiami tik su visu pusašiu, tad tokiu atveju detalė kainuoja brangiau.

Jeigu tenka keisti ir guolį, darbo padaugėja. Tokiu atveju reikia nuimti rato stebulę, nes būtent joje yra guolis. Norint tai padaryti tenka ne tik ištraukti pusašį, atjungti stabdžius, bet ir atkabinti amortizatorių. Jeigu stebulė keičiama su visu guoliu, išėmus seną detalę nauja tiesiog įstatoma į jos vietą. Jeigu tenka keisti tik guolį, dar reikia atsargiai išimti senąjį. Tai daryti reikia ypač kruopščiai, nes, paprastai, šalia guolio yra ABS sistemos davikliai.

Senas guolis ir viršuje matomas ABS daviklis

Sulaužytą daviklį teks keisti. Be to, kadangi bent vieno rato ABS daviklis yra atjungiamas, rekomenduotina tuo metu nejungti degimo, nes automobilio borto kompiuteris gali rodyti klaidos pranešimą.

Išimtas senas guolis

Išėmus seną guolį ir į jo vietą įstačius naują, belieka surinkti išardytą stebulę.

Surinkta stebulė su nauju guoliu

Kiek daugiau darbo reikalauja naujo lanksto sumontavimas. Šiuo atveju ypač svarbu, kad apsauginė guma būtų reikiamo skersmens ir tampriai apglėbtų pusašį. Priešingu atveju per likusius plyšius išbėgs lanksto tepalas ir artimiausiu metu jį vėl teks ardyti.

Pusašis be granatos

Sumontavus guolį, lankstą, grąžinus į vietą stabdžius ir užmovus ratą, prieš leidžiantis į kelią reikia sutvarkyti automobilio stabdžius. Reikalas tas, kad norint nuimti stebulę, buvo nuimamas ir stabdžių diskas, o patys stabdžiai buvo praplėsti, tad keli stabdžių paminos paspaudimai grąžins juos į darbinę padėtį. Verčiau sugaiškite dar kelias sekundes servise. Priešingu atveju rizikuojate stabdžiais užsiimti labai netinkamu laiku, kai bus būtina staigiai stabdyti.

Sena ir nauja granatos

Taip pat, kaip minėjome, paprašykite dar kartą tvirtai užveržti visus ratus, patikrinti, ar jie tinkamai pripūsti ir jau tada ramiai leiskitės į kelią.

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.