Važinėjant mieste sankaba dirba daugiau negu važinėjant užmiestyje ir dėl to ji greičiau dėvisi. Taip pat sankabos ilgaamžiškumą veikia važiavimo stilius – aktyvesnis važinėjimas skatina dėvėjimąsi. Be to, sankabai, kuri jau buvo remontuota, labai svarbu yra detalės, kurios buvo naudotos remontui.
Tvarkinga sankaba, paspaudus paminą, turi visiškai išsijungti, įjungta nebuksuoti, o įjungimo ir išjungimo procesas turi būti begarsis. Jei automobilis kitaip reaguoja į bent vieną iš išvardytų faktorių, reiškia, kad atėjo laikas tikrinti sankabą.
Triukšmas
Jei nuspaudus paminą pasigirsta garsas, tai dėl to greičiausiai kaltas išspaudžiamas guolis. Tiesa, prieš jį keičiant reiktų įsitikinti, kad sankabos padėties įjungimo šakutė yra tinkamoje padėtyje, kitaip ir naujas guolis ilgai nelaikys.
Pasitaiko, kad išjungiama sankaba triukšmauja dėl didelio susidėvėjimo arba dėl lūžusių stipinų varomojo disko stebulėje.
Stipinų susidėvėjimą ir lūžimą galima pastebėti tuose diskuose, kuriuose dažnai buvo keičiamos susidėvėjusios tarpinės. Pavarų dėžės guolio gedimas arba variklio ir pavarų dėžės nesuderintas veikimas taip pat skatina sankabos stipinų dėvėjimąsi.
Sankaba gali triukšmauti ir dėl nelanksčios arba pasislinkusios iš vietos sankabos šakutės grąžinimo spyruoklės, sulūžusių arba susidėvėjusių sukimo virpesių slopintuvo detalių.
Sankaba „varo“
Kai sankaba visiškai neišsijungia, iškyla problemų perjungiant pavaras. Be to, šį veiksmą lydi džeržgiantis garsas.
Yra ne viena tokios problemos priežastis. Galėjo atsilaisvinti varomojo disko laikikliai arba dėl netikusio remonto sulūžo jo tarpinės. Negalima atmesti ir suspaudžiančio arba varomojo disko susidėvėjimo, kurį lemia nešvarios praslystančios tarpinės. Nevisiško sankabos išsijungimo priežastimi gali būti susidėvėję arba išlūžę diafragminės spyruoklės lapeliai. Be to, jei automobilio ilgai neeksploatuojate, varomasis diskas galėjo tiesiog surūdyti.
Visgi, gedimo priežasties pirmiausiai reikia ieškoti pavarose. Jei jos mechaninės, reikia patikrinti droselį. Gal problema čia? Hidraulinę pavarą turinčiuose automobiliuose į sistemą gali būti patekę oro, gali būti darbinio skysčio nutekėjimas ir pan.
Sankaba buksuoja
Sankaba tiesiog nespėja paskui didėjančias variklio apsukas. Automobilis lėtai įsibėgėja, o įkalnę įveikia taip, tarsi būtų netekęs kokios nors dalies. Jei procesą papildo specifinis degančių tarpinių kvapas, tai galima drąsiai teigti, kad varomasis sankabos diskas susidėvėjo ir jį būtina keisti.
Iš rečiau pasitaikančių buksavimo priežasčių galima paminėti per daug tepalų smagratyje, varomajame ir suspaudžiančiajame diskuose, netaisyklingai sureguliuotą arba užsikertančią mechaninę pavarą, varomojo disko susidėvėjimą, dėl to jis prie smagračio liečiasi tik kraštais. Taip pat šie defektai gali pasireikšti tuo, kad automobilis pajudės ne tolygiai, o šoks iš vietos.
Sankabos remontas – ilgas ir brangus, nes reikia nuimti pavarų dėžę ir pasirūpinti ne pigiausiomis detalėmis, todėl, jei jau keisite sankabą, rekomenduotina keisti visą komplektą. Tai pat nepatartina laukti iki paskutinės dienos. Visiškai susidėvėjęs varomasis diskas gali sugadinti šalia esančias detales, o kartą sustojęs automobilis vėl pajudės tik tempiamas arba vežamas.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.