Tinkamų žieminių padangų išsirinkimą galima prilyginti norimo automobilio išsirinkimui. Klausimų kils tikrai nemažai, jei į šį darbą bus žiūrima rimtai ir atidžiai. Dygliuotas padangas rinktis ar ne? Gal naudoti visiems sezonams tinkamas? Naudotos padangos - ar verta jas pirkti? Beje, ginčas, kokios padangos geriau – dygliuotos ar ne – matyt baigsis tik tada, kai padangos bus pakeistos kuo nors kitu.
Padangų ekspertai šiuo klausimu turi konkrečią ir aiškią nuomonę: padangų tipo pasirinkimą turi lemti eksploatacijos sąlygos. Žieminės, nedygliuotos padangos patikimesnės važiuojant asfaltu ir apsnigtu keliu, dygliuotos – važinėjant apledėjusia danga, šlapiu ledu ar purvu. Žinotina, kad visos žieminės padangos sparčiai dėvisi važinėjant sausu asfaltu, tad montuoti jų anksčiau laiko nevertėtų. Taip pat reiktų atsiminti, kad dygliuotos padangos stabdymo kelias, lyginant su nedygliuotos, ant asfalto pailgėja 5–7 proc., o ant ledo arba plikledžio dygliai stabdymo kelią sutrumpina 20–30 proc. Be to, naujomis padangomis reiktų kokius 200 km pavažinėti ir stengtis nedaryti staigių manevrų, apsieiti be staigių stabdymų: jei rūpinsitės padangomis, jos jums tarnaus ilgiau.
Automobilio eksploatacijos instrukcijoje aiškiai nurodyti rekomenduojamų padangų dydžiai, tačiau kai kurie servisai sutinka žiemai keisti gamintojo nurodytus dydžius. Minima galimybė sumontuoti mažesnio skersmens aukštesniu profiliu ir mažesnio kontakto su keliu ratus. Tai ne tik pagerins mašinos valdymą, bet ir padarys važiavimą minkštesnį. Žiemą, kai dažniau tenka išvažiuoti į apsnigtus ir apledėjusius kelius, rekomenduojama montuoti siauresnes padangas, kurios geriau susitvarko su ižu. Žinotina, kad negalima ant priekinės ir užpakalinės automobilių ašies montuoti skirtingo dydžio padangų.
Antrinė naudotų padangų rinka nemaža. Internete ar turguje galima rasti beveik bet kokį naudotų padangų modelį, tačiau rinktis jas reikia labai kruopščiai ir atidžiai. Rusiškos turi laikyti maždaug 5 metus, tai būtų pasiekimas. Vakarietiškos turėtų tarnauti iki 10 metų. Be to, pagal vakarietiškus standartus ant padangos turi būti pagaminimo data. Indeksą sudaro keturi skaičiai, reiškiantis pagaminimo savaitę ir metus. Jei skaičiai trys, padanga buvo pagaminta praėjusį dešimtmetį. Norint nustatyti padangos nusidėvėjimo lygį, būtina išmatuoti protektorių: lengvųjų automobilių padangų likutinis protektoriaus piešinio aukštis turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm. Dygliuotų padangų nusidėvėjimą galima nustatyti pagal likusių dyglių skaičių ir jų aprūdijimo lygį. Netinkamai saugomos padangos, net jei protektorius sveikas, gali netikti naudojimui, nes guma sendama pasidaro gerokai kietesnė.
Tai pat reiktų žinoti, kad padangų, kaip ir bet kuriame kitame versle, yra neoficialių pardavėjų, kurie gali turėtų tiek antrarūšių, tiek ir kokybiškų prekių. Tai gali būti naujos, bet laiku neparduotos ankstesnių metų modelių ir dabar dulkančios sandėliuose padangos. Jei ant jų nėra specialių žymų apie trūkumus, jos gali būti tikrai neblogas pirkinys, jei padangos bus kruopščiai apžiūrėtos ir įvertintos jų charakteristikos. Žymiai blogiau, jei iš tokių pardavėjų nusipirksite deformuotą arba suplėšytą padangą, kurios defektas nebus akivaizdus. Dar vienas būdas sutaupyti: nepirkti naujausio modelio padangų, kurios gali atlaikyti dar didesnį apkrovimą ar leidžia išvystyti didesnį greitį. Ar jūsų automobiliui ir dar žiemą to tikrai reiks? Yra vienas paprastas ir dažnai pamirštamas taupymo būdas – važiavimas lėtai. Padangos laiko ilgiau važiuojant lėtai ir nemanevruojant. Visgi specialistai pataria per daug netaupyti. Juk tai būtent ta grandis, kuri sieja bet kokio brangumo ar sąrankos automobilį su keliu. Taupydami padangų sąskaita jūs pirmiausia rizikuojate savo sveikata ir saugumu.
Mėgstantiems kaupti atsargas reiktų žinoti, kad yra tam tikros padangų saugojimo taisyklės. Jei jos sumontuotos ant ratlankių, ratus reikia dėti vieną ant kito, jeigu ne – padangas reiktų kabinti arba statyti vertikaliai, priglaudus prie sienos. Idealiu atveju padangos turi būti saugomos sausoje patalpoje, toliau nuo chemikalų ir garuojančių medžiagų, be to, jas kas porą savaičių reikia apversti, kad tolygiai susigulėtų. Ilgesniam saugojimui paliekamas padangas būtina kruopščiai nuplauti.
Pastaruoju metu didėja visureigiams ir krosroveriams skirtų padangų asortimentas. Būtent dėl to kiekvienas padangų gamintojas stengiasi kasmet pasiūlyti naują žieminių padangų modelį, skirtą visureigiams, kad būtų suderintas geras sukibimas su asfaltu ir stabilus važiavimas sniegu ir ledu. Nuo lengvųjų automobilių padangų jos skiriasi dydžiu ir apkrovos indeksu. Važiuoti į tikrą bekelę jos nėra visiškai pritaikytos, nes buvo kurtos atsižvelgiant į važinėjimo mieste ypatybes. Jei jūsų žiemos planuose yra išvykų į užpustytus kaimo laukus ar apsnigtus miškus, reiktų rinktis padangas su specialiomis charakteristikomis. Laimė, pasirinkimas nemažas.
Yra ir radikali, visų tipų mašinoms tinkanti, priemonė – grandinės. Tiesa, jas kabinti galima ne ant visų ratų, o tik ant varančiųjų.
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.